Retur av felleverans

I speciella fall kan vi givetvis bistå kunden med returhjälp.

Retur av felleverans

Retur av felleverans

OBS!

Rutinerna gäller endast då vi har gjort fel (felleverans, defekt vara). I speciella fall kan vi givetvis bistå kunden med returhjälp. När kunden gjort fel ska kunden själv stå för retur till oss.

Mindre försändelser = Svarspost

Returen läggs i ett kuvert på vilket följande adress anges:

FRISVAR

Medi Sweden AB
20362181
192 20 Sollentuna

(Frisvar ska skrivas ungefär där portot normalt sitter)

Större försändelser = DPD 16:00

Vi skickar normalt paket med UPS men vid returer använder vi oss än så länge av Posten Företagspaket 16:00.
 
OBS! Följ nedstående instruktioner på era egna datorer då den ute på lagret är inställd för mindre etiketter och därför inte fungerar med utskrift för DPD 16:00. Etiketten skrivs ut på skrivaren längst till vänster i kopiatorrummet.

Gå in på Pacsoft Online.

  • Under Frakthandlingar Standardutskrift väljs Leveranspostnummer i rullgardinslistan efter rubriken Sökvärde.
  • Fyll i vårt postnummer (192 72) och klicka på ”Sök”. Nu visas vår kompletta leveransadress.¨
  • Efter rubriken Tjänst väljer du Företagspaket 16:00 i rullgardinslistan och klickar på Nästa.
  • I fältet Referens kan du för säkerhets skull fylla i vem returen kommer från om de skulle missa att bifoga något dokument.
  • När allt ovanstående är ifyllt, klicka på Skriv ut.

Skicka denna etikett till kunden. Poängtera gärna att de ska bifoga ett meddelande varför de returnerar.

Vid problem...

... När priset är fel i webbshopen, kontakta Johnny.

... När priset är fel i AS400, kontakta Åsa.